AI verlaagt de drempel maar verhoogt niet de lat

Media.nl - Lucas%20Nutbey%20landscape

Merken kunnen met minder inspanning – en dus met kleinere budgetten – kwalitatief beter werk maken. In mijn ogen een win-win situatie. Ten eerste zorgt het ervoor dat de honderden tot duizenden reclame-uitingen die we als consument per dag te zien krijgen er beter uitzien, relevanter en wellicht zelfs inhoudelijk creatiever zullen zijn. Daarnaast zijn kleinere merken in staat om op een schaal marketing te bedrijven die tot voor kort onhaalbaar was. In een wereld en industrie waar het grote geld regeert, resulteert dit op zijn minst in een iets gelijker speelveld.

Als het niveau over de hele linie stijgt, betekent dit dat merken meer moeten doen om op te vallen. Adverteerders die het geld en de middelen hebben zullen er alles aan doen om de lat hoger te leggen. Met als gevolg dat briefings spannender worden en bureaus meer ruimte en budget krijgen om de randjes op te zoeken. Iets waar de afgelopen jaren, op diezelfde LinkedIn-feed, nogal eens over werd geklaagd: of het nou was over het gebrek aan humor, durf en innovatie of de sea-of-sameness.

Recent nieuws
Media.nl - Hak-Bestie-op-camping-nw-juist-25

[onderzoek] Jongeren willen wel gezond, maar kiezen vaker voor gemak

6 november 2025
Media.nl - Imke-1180-x-664-(22)

Transavia laat nieuwe merkidentiteit zien met campagne ‘Niet normaal gewoon’

4 november 2025
Media.nl - mt_heinz_friet_patat

Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van nationaal debat

31 oktober 2025
Met media.nl bespaar je meer tijd
op jouw marketingactiviteiten
Eenvoudig offertes aanvragen

Stel in een paar klikken jouw mediaplan samen op Media.nl

Altijd volledig inzicht

Bekijk eerdere campagnes en krijg inzicht in wat werkt

Media.nl - pexels-cottonbro-5052879

Relevant nieuws & trends uit de media als eerste in jouw mailbox

Media update 1x per maand
Stel zelf je interesse samen
Als eerste Last Minute Deals