BNR volgt het ritme van de zakelijke beslisser

De zakelijke beslisser van vandaag is altijd in beweging en haalt het nieuws overal vandaan: van korte online updates in de vroege ochtend, tot radio in de auto en video’s na de lunch. BNR heeft zich ontwikkeld tot een multimediaal platform dat dit ritme volledig volgt. Voor adverteerders biedt de transformatie van BNR kansen om de zakelijke doelgroep te bereiken op alle touchpoints, stellen Chef Digitaal en Podcasts Huibert Scholtens van BNR en Head of Digital Sales Jacomien van Doorn van FD Mediagroep.
De reis van BNR begon met de transitie van analoge naar digitale radio en van lineaire uitzendingen naar on-demand content, legt Scholtens uit. ‘We zijn meebewogen met de manier waarop zakelijke professionals media consumeren. Voorheen luisterden ze ’s morgens naar de radio in de auto, maar nu begint de dag met korte nieuwsartikelen aan de ontbijttafel. Op weg naar kantoor volgt talkradio en daarna langere content, zoals podcasts of video’s.’ Deze inzichten komen voort uit data-analyse, vertelt Scholtens. ‘Zo ontdekten we ook dat luisteraars na gemiddeld twintig minuten talkradio vaak overstappen naar muziek. Daaruit is BNR Business Beats ontstaan, ons nieuwe muziekstation dat non-stop muziek biedt’, zegt Scholtens. BNR Business Beats sluit naadloos aan op de dagelijkse werkritmes van zakelijke professionals en biedt tegelijkertijd nieuwe advertentiemogelijkheden.
Stel in een paar klikken jouw mediaplan samen op Media.nl
Bekijk eerdere campagnes en krijg inzicht in wat werkt
