Flitsmeister rekent af met flitsboetes in nieuwe Vlaamse campagne

De ATL-campagne maakt slim gebruik van het principe format play: de boodschap wordt telkens aangepast aan het platform en de situatie. Van radiospots tot social posts, overal klinkt dezelfde boodschap: als je met Flitsmeister rijdt, kun je die boetes eenvoudig vermijden. ‘We spreken bestuurders rechtstreeks aan in het hier en nu,’ zegt Carmen Van Buggenhout, creatief directeur bij Onlyhumans. ‘Onze excuses sluiten aan bij de leefwereld van bestuurders, van afgeleid zijn door een podcast tot een opvallende billboard onderweg.’
Datagedreven mediamix
Om het merk breed zichtbaar te maken, koos Onlyhumans voor een datagedreven mediamix. De focus lag op 92 Vlaamse gemeenten waar 80% van de snelheidsovertredingen plaatsvindt. Daar verschenen meer dan 400 billboards, aangevuld met advertenties op tankstations en digitale kanalen.
Ook radio speelde een sleutelrol: met aangepaste spots voor de ochtend- en avondspits bereikte Flitsmeister bestuurders precies op het moment dat ze achter het stuur zaten. En als creatieve uitsmijter verscheen het personage ‘Flitster’ in The Masked Singer, gespeeld door Viktor Verhulst, een knipoog die de campagne extra aandacht opleverde.
Met deze geïntegreerde aanpak wil Onlyhumans laten zien dat verkeersveiligheid en humor perfect samen kunnen gaan.
Stel in een paar klikken jouw mediaplan samen op Media.nl
Bekijk eerdere campagnes en krijg inzicht in wat werkt
