Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van nationaal debat

‘Met deze campagne hebben we Nederland niet alleen uitgedaagd om kleur te bekennen in het friet-of-patat-debat, maar ook laten zien hoe Heinz op een speelse manier midden in de cultuur staat’, zegt Diederick Ter Kulve, Sr. Brand Manager Taste Elevation bij Heinz. ‘Of je nu friet zegt of patat – het belangrijkste is dat je kiest voor de saus met de lekkerste smaak, en de smaak? Die moet Heinz zijn.’
De creatieve campagne werd ontwikkeld door The Kitchen, het interne bureau van Kraft Heinz, in samenwerking met mediabureau Dentsu. Naast de opvallende OOH-uitingen zorgde een influencercampagne met 500 nano-influencers en namen als Vic Cle, Jan Verban, Claire Lucia en snackreviewer Snackspert voor extra rumoer op sociale media.
Volgens Heinz onderstreept de actie hoe een merk met humor en timing een plek in het publieke debat kan veroveren – zonder zichzelf al te serieus te nemen. Want, zoals de campagne besluit: hoe je het ook noemt… it has to be Heinz.
Credits In-house Kraft Heinz agency – The Kitchen Creative Director: Johann Schwella Culture & Creative Partner: Yulia Prokhorova Head of the Kitchen EPDM: Alex Wade Creative Specialist: Martin So
Heinz Marketing team Jr. Brand manager Taste Elevation: Jens Peters Sr. Brand Manager Taste Elevation: Diederick Ter Kulve Media & Digital Manager EPDM: Alexander Mishutin Brand Category Director Taste Elevation: Fé Gunning
PR agency – PRSSKD Sr. PR Manager: Bianca Portis Jr. PR Manager: Ramon Marco
Dentsu Media Agency Integrated Media Strategy Director: Sil Leijdekkers Sr. Director Digital Media: Connie Quintanilla Arana Digital Media Analyst: Lois van der Kroft Sr. Branded Content & Influencer Marketing Specialist: Desirée van den Brink
Stel in een paar klikken jouw mediaplan samen op Media.nl
Bekijk eerdere campagnes en krijg inzicht in wat werkt
