Hoe AI bepalend is voor het succes van je campagne


– Heeft schoonmaakbehoeften
– Wil alleen het premium apparatuur voor zijn huis
– Heeft een voorkeur voor technologische topkwaliteit
– Hecht veel waarde aan betrouwbare, duurzame producten
Deze briefing vormt je initiële zoekgebied op de kernwoorden ‘schoonmaakbehoeften’, ‘premium apparatuur’, ‘technologische topkwaliteit’ en ‘betrouwbare, duurzame producten’. Voor elk van deze termen afzonderlijk kun je Contextual AI vergelijkbare zoektermen laten identificeren. Deze zogenaamde ‘datawolken’ kun je dan naast elkaar laten plotten, waardoor verwante zoektermen inzichtelijk worden en hun onderlinge relaties duidelijk maken. Door deze vervolgens naast de kernwaarden en positionering van je merk te leggen weet je welke zoektermen voor jouw product of dienst het meest relevant zijn.
Als we dit nu toepassen op de term ‘technologische topkwaliteit’ uit het voorbeeld, dan zal Contextual AI je in eerste instantie een overzicht geven van relevante topics.
In dit voorbeeld:
– Haargerelateerde technologie (o.a. Dyson hairwrap, Stijltang en Peddelborstel)
– Recente technologische ontwikkelingen (o.a. iPhone, virtual reality en touch screen)
Contextual AI laat je vervolgens zien dat andere topics nauw verbonden zijn met deze initiële zoektermen. Laten we de volgende zoekterm als voorbeeld nemen:
– Online Deal Shoppers (o.a. Amazon, Black Friday en Sale)
Via Contextual AI heb je nu ontdekt dat er een kans is om de interesse in technologie te laten overlappen met de interesse in online winkelen. Dit biedt nieuwe perspectieven op je campagne die je niet uit de briefing kunt halen!

Stel in een paar klikken jouw mediaplan samen op Media.nl
Bekijk eerdere campagnes en krijg inzicht in wat werkt
