Schiphol digitaliseert advertentie-aanbod verder

Schiphol heeft in samenwerking met media-technologiebedrijf LDSK programmatic advertising geïntroduceerd op haar digitale out-of-home netwerk. Na eerdere succesvolle implementaties op Eindhoven Airport en Rotterdam The Hague Airport, is de stap naar Schiphol een belangrijke uitbreiding binnen het nationale vliegveldnetsysteem.
Dankzij programmatic advertising kunnen adverteerders hun campagnes op Schiphol nu in real-time afstemmen op actuele passagiersstromen, demografische gegevens en reismotieven. Hierdoor wordt niet alleen de relevantie van advertenties vergroot, maar ook de passagierservaring verbeterd.
‘Dit is een belangrijke stap voor ons richting de toekomst van adverteren op Schiphol’, aldus Djeremy Hoebee, Digital Lead bij Royal Schiphol Group. ‘Het stelt ons in staat om merken op een dynamische en meetbare manier eenvoudig in contact te brengen met Schiphol en onze passagiers. Het biedt meer flexibiliteit en de mogelijkheid om onze data te gebruiken voor effectievere en relevantere campagnes.’
Adverteerders behouden volledige controle over hun mediabudget en krijgen toegang tot transparante datarapportages. Doordat Schiphol zelf eigenaar is van de mediakanalen, kan er openheid worden geboden over beschikbare data en campagneresultaten.
De koppeling van platforms als MyAdbooker en Place Exchange via LDSK zorgt ervoor dat het programmatic aanbod eenvoudig toegankelijk is voor media-inkopers. Daarmee wordt het voor adverteerders aantrekkelijker om snel en gericht in te spelen op dynamische situaties op de luchthaven.
Met meer dan een miljoen bezoekers per week blijft Schiphol een premium locatie voor merkzichtbaarheid.

Stel in een paar klikken jouw mediaplan samen op Media.nl
Bekijk eerdere campagnes en krijg inzicht in wat werkt
