Slimste mens meest bekeken, laat sport achter zich

Media.nl - NMO-1

De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 192 minuten over de gehele dag in augustus 2024. Daarin zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken), ook de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm. In augustus 2024 bedroeg de gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag 123 minuten. In augustus 2023 was dit 120 minuten.

Kijktijd naar kijkmoment, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.

De NPO behaalde in augustus 2024 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 40,6%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 22,0% en de Talpa Network zenders 14,4%. In het avondtijdvak behaalde de NPO een marktaandeel van 40,4%, de zenders van RTL Nederland 27,8% en de Talpa Network zenders 16,9%.


Kijkcijfers per zender, gehele dag (02-26 uur) en avond (18-24 uur), 6 jaar en ouder.


Marktaandelen 2023 en 2022, Gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.

Meest bekeken programma’s en bereik
De top-25 van meest bekeken programma’s (inclusief uitgesteld kijken t/m 6 dagen na de  uitzenddag) wordt aangevoerd door Slimste mens op NPO 1 van 30 augustus. Gemiddeld over de gehele uitzending waren er 2.133.000 kijkers. Het totaal aantal kijkers dat het programma bereikte was 2,6 miljoen.


Top-25 meest bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag (02-26 uur).

Uitgesteld kijken
Er werd in augustus 2024 gemiddeld 26 minuten per dag uitgesteld gekeken. In augustus 2023 was dit 28 minuten. B en b vol liefde van 29 augustus op RTL 4 had met 944.000 kijkers gemiddeld de meeste ‘terugkijkers’.


Top-25 meest uitgesteld bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag (02-26 uur).

Recent nieuws
Media.nl - Artis%20Dept

Artis en Dept sluiten strategisch partnerschap voor 'online natuurbeleving'

30 juni 2025
Media.nl - mt_product_locater-ai_praxis

Praxis introduceert AI-hulp in app voor winkelbezoek

30 juni 2025
Media.nl - mt_aldi_campagne_xxl

Aldi scoort met nieuwe XXL-fancampagne

30 juni 2025
Met media.nl bespaar je meer tijd
op jouw marketingactiviteiten
Eenvoudig offertes aanvragen

Stel in een paar klikken jouw mediaplan samen op Media.nl

Altijd volledig inzicht

Bekijk eerdere campagnes en krijg inzicht in wat werkt

Media.nl - pexels-cottonbro-5052879

Relevant nieuws & trends uit de media als eerste in jouw mailbox

Media update 1x per maand
Stel zelf je interesse samen
Als eerste Last Minute Deals