Wehkamp introduceert nieuwe merkidentiteit

Ook CEO Martijn Hagman benadrukt de bewuste koers. ‘We willen geen marktplaats zijn, maar een gecureerd platform waar gezinnen vinden wat ze nodig hebben. We combineren internationale fashionmerken met sterke Nederlandse collecties en bieden een van de grootste beautyassortimenten van het land. Ons nuchtere karakter en onze service versterken onze positie als dé online bestemming voor gezinnen in Nederland.’
De introductie van de nieuwe merkidentiteit valt samen met de start van de najaarscampagne. In twaalf korte films worden herkenbare Nederlandse situaties met een vleugje humor in beeld gebracht, zoals een moeder die zich door de drukte haast (Altijd haast), een kringverjaardag (Altijd visite) en een jong stel dat hun eerste appartement inricht (Altijd uitzet). De scènes worden ondersteund door muziek die een dwarsdoorsnede vormt van 75 jaar Nederlandse cultuur, variërend van Rita Corita tot Davina Michelle en Tabitha.
Naast de online campagne zet Wehkamp in op bioscoopreclame en out-of-home-uitingen, waarin eveneens typisch Nederlandse taferelen centraal staan, zoals Altijd plensbui, Altijd printje en Altijd stoelendans. Daarmee wil het warenhuis de connectie met het dagelijks leven van consumenten nog verder versterken.
Credits Strategie: Marc Oosterhout/Eastwood Consultancy Bureau: Dawn Media Strategie: Nieuwe Lente Productie: Studio Studio Regisseur: Eva Oosterveld Fotografie: Inez Vansteenkiste Muylle
Stel in een paar klikken jouw mediaplan samen op Media.nl
Bekijk eerdere campagnes en krijg inzicht in wat werkt
