Earned Media

Begrippenlijst

Earned Media verwijst naar alle aandacht en berichten over je merk, product of bedrijf die plaatsvinden zonder dat je ervoor betaalt. Dit zijn discussies en berichten die ontstaan omdat mensen je content of organisatie waardevol genoeg vinden om te delen, of dat nu in positieve of negatieve zin is. Het traditionele beeld van PR is sterk verbonden met Earned Media, waarbij Free Publicity wordt verkregen door nieuwswaardige gebeurtenissen of content.

Voordelen van Earned Media zijn dat het bereik enorm kan zijn en zelfs een exponentiƫle groei van een campagne kan stimuleren. Het publiek hecht veel waarde aan deze vorm van media vanwege de geloofwaardigheid, wat de impact van je merk versterkt.

Nadelen zijn dat je als organisatie de controle over het verhaal kunt verliezen, waardoor het moeilijker wordt om de boodschap te sturen. Desondanks blijft Earned Media een krachtige manier om merkbetrokkenheid te creƫren en vertrouwen op te bouwen.

Met media.nl bespaar je meer tijd op jouw marketingactiviteiten

Eenvoudig offertes aanvragen

Vivamus magna justo, lacinia eget consectetu zoals een mediaplan.

Persoonlijk dashboard

Vivamus magna justo, lacinia eget consectetur sed

Hulp van media professionals

Vivamus magna justo, lacinia eget consectetur sed

4.000+ mediatitels op 1 plek

Vivamus magna jus