DPG Media brengt Europees programmatic aanbod samen

Media.nl - Dia1
DPG Media gaat de internationale programmatic markt bedienen met een gecombineerd aanbod van Nederlandse, Belgische en Deense inventory. Internationale klanten hebben hiermee de mogelijkheid om voor alle drie de landen in één keer programmatic advertenties in te kopen.

Centralisatie van digitale media-inkoop

Deze nieuwe strategie stelt DPG Media in staat om nauwer samen te werken met Europese en wereldwijde media-inkoopteams. Omdat veel media-inkoophubs opereren vanuit Londen, heeft DPG Media ook een kantoor geopend in Londen. Hiermee staat het programmatic tradingteam in directe verbinding met mediabureaus die internationaal inkopen.

Stefan Havik, Chief Digital Officer bij DPG Media: ‘De laatste jaren vindt er steeds meer centralisatie plaats van digitale media-inkoop via Europese en wereldwijde inkoopteams. Vooral grote merken kopen een aanzienlijk deel van hun media in via wereldwijde mediabureaus. De meeste inkooppartijen zitten in London, Amsterdam, Kopenhagen, Parijs en München. Met het verhogen van onze focus op deze hubs en onze aanwezigheid in Londen spelen we in op deze centralisatie.”’

Recent nieuws
Media.nl - Vattenfall%20Samuel%20L%20jackson

Samuel L. Jackson promoot de 'motherf*ckin' wind farms' van Vattenfall

30 juli 2025
Media.nl - KPN-Beterinternet-zomer-25-nw-juiist-25

KPN wil ouders en kinderen online dichter bij elkaar brengen

30 juli 2025
Media.nl - LinkedIn%20AI%20gegenereerd

Op LinkedIn delen dat je lekker op vakantie bent: 'geef meer context dan 'ik ben offline'

29 juli 2025
Met media.nl bespaar je meer tijd
op jouw marketingactiviteiten
Eenvoudig offertes aanvragen

Stel in een paar klikken jouw mediaplan samen op Media.nl

Altijd volledig inzicht

Bekijk eerdere campagnes en krijg inzicht in wat werkt

Media.nl - pexels-cottonbro-5052879

Relevant nieuws & trends uit de media als eerste in jouw mailbox

Media update 1x per maand
Stel zelf je interesse samen
Als eerste Last Minute Deals